זו השנה השנייה ברציפות שבה התקיימה בשכונת חרוזים ברמת גן “תהלוכת אור” לזכרו של סמ״ר אור מזרחי ז״ל, בוגר בית ספר הגפן ובן השכונה, שנפל ב־7 באוקטובר 2023. התהלוכה נערכה ביום ראשון, 14 בדצמבר 2025, נר ראשון של חנוכה, ביוזמת בית ספר הגפן ובשיתוף המרכז הקהילתי “אור”.



להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של “רמת גן גבעתיים אונליין”:

קבוצת רמת גן לחצו כאן.

קבוצת גבעתיים לחצו כאן.

קבוצת רמת גן גבעתייים נדל”ן לחצו כאן.


כ-200 משתתפים לקחו חלק באירוע, בהם תלמידים ותלמידות, בני משפחתו של אור, חבריו מהשירות הצבאי, מורים ותלמידים מתיכון אהל שם שבו למד, וכן תושבים ומוקירי זכרו. התהלוכה יצאה ממגרש הכדורסל ברחוב החרוזים והסתיימה במרכז הקהילתי “אור”, שנקרא על שמו של מזרחי כחלק מפרויקט ההנצחה העירוני.

אור מזרחי ז״ל היה בוגר בית ספר הגפן, ואחיו הצעיר רואי מזרחי לומד כיום בכיתה ח׳ בבית הספר. שמו של אור מונצח גם במרחב הציבורי של העיר, במסגרת יוזמה עירונית להנצחת חללי צה״ל תושבי רמת גן באמצעות קריאת רחובות ומבני ציבור על שמם.

משפחתו של סמ״ר אור מזרחי ז״ל באירוע חנוכה לזכרו

משפחתו של סמ״ר אור מזרחי ז״ל באירוע חנוכה לזכרו. צילום: אילן ספירא

בסיום התהלוכה התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה במרכז הקהילתי, בטקס בהשתתפות ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, וממלאת מקומו, עינב בר כהן, לצד בני המשפחה השכולה ומשתתפי התהלוכה. האירוע חיבר בין זיכרון אישי וקהילתי לבין רוח החג, והדגיש את הבחירה להאיר ולהמשיך גם מתוך הכאב.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: “אור מזרחי ז״ל הוא סמל לדור של צעירים ערכיים, מחויבים ואמיצים. החיבור בין קהילת בית הספר, המשפחה והשכונה, דווקא בנר הראשון של חנוכה, ממחיש כיצד האור שאור השאיר אחריו ממשיך להאיר את רמת גן כולה. זו חובתנו, לזכור, להנציח ולהמשיך את דרכו.”