משרד החינוך אישר את הקמתו של “אלפא – בית הספר של המחר”, בית ספר עירוני על-אזורי חדש לתלמידי כיתות ז’-י”ב, שייפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה.
על פי העירייה, מדובר במודל חינוכי חדשני שפותח בשנים האחרונות, במטרה להתאים את מערכת החינוך לעידן הבינה המלאכותית ולשינויים המהירים בעולם התעסוקה והטכנולוגיה.
היוזמה נולדה לאחר שראש העיר, כרמל שאמה הכהן, נחשף למודל חינוכי בינלאומי במהלך תערוכת BETT בלונדון לפני כשנתיים. בעקבות זאת הונחה מערכת החינוך העירונית לבחון את היתכנות הקמתו של בית ספר חדש שיפעל בשיטות הוראה, למידה והערכה שונות מהמקובל כיום.
לדברי העירייה, תלמידי “אלפא” ילמדו את מקצועות הליבה וייגשו לבחינות הבגרות, אך שיטת הלמידה תהיה שונה ותתבסס על פיתוח מיומנויות הנדרשות לעולם העתיד.
בין התחומים שבהם יתמקד בית הספר:
חשיבה ביקורתית, יצירתית ואסטרטגית.
עבודת צוות, למידה עצמאית וניהול זמן.
מיומנויות טכנולוגיות ובינה מלאכותית.
למידת חקר ופתרון בעיות מהעולם האמיתי.
יזמות, מנהיגות ומעורבות קהילתית.
חוסן אישי, ערכים וזהות יהודית-ישראלית.
בנוסף, המורים ישמשו גם כמנטורים אישיים שיסייעו לתלמידים לבנות מסלול התפתחות אישי ולהתאים את הלמידה ליכולותיהם ולקצב ההתקדמות שלהם.
המודל החינוכי פותח בשיתוף גורמים מהאקדמיה, ההייטק ומערכת החינוך, ובהם הטכניון ומכללת בית ברל.
פרטי ההרשמה לבית הספר החדש לשנת הלימודים תשפ”ז יוצגו להורים בוובינר מיוחד שיתקיים ב-19 ביוני בשעה 09:00.

תגובות